Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday 1 July 2012

Ouh. Bermatlamat sangat hidupku! :D

Assalamualaikum

27 Jun 2012

Malam tu elok je cuacanya.
Nak kata mendung tak la mendung sangat. *kalau mendung pun bukan aku nampak. Gelap -,-
Aku time tu tengah syok bergayut dengan besties aku, Rainur.
Biasalah kan. Kalau namanya girls talk, memang merangkumi semua aspek lah.
Baik dari topik kawan, gosip, family, masa depan hinggalah ke topik digemari ramai, KAHWIN. *apa? I'm already nineteen kot! -,-

Tengah syok aku cakap kat si Rainur

"Nor, kalau ada jodoh aku dengan I**** tu, aku terima."


Dan topik itu berlanjutan selama sejam dan lebih.
Lepas je letak phone, aku tengok incik abah kat depan aku.
Cuak giler aku.
Paling cuak lagi, abah aku cakap

"gayut dengan sape?pakwe? nak kahwin dah ke?"


Masa tu, memang berdebar tahap gaban dah aku. Aku ingat dia tak dengar perbualan aku.
Insaf dah. Lain kali kalau nak bergayut pun, aku nak pergi rumah jiran. @_@
Lepas tu, aku bagi ah alasan yang nampak macam munasabah dan boleh diterima dek akal genius bapak aku.

"ish. saje je tu bah. Kahwin lambat lagi. Adik ada matlamat besar sebelum kahwin.Banyak hal nak kena buat sebelum kahwin"


"Dah kalau macam tu, esok tunjuk kat abah. Apa perancangan adik yang banyak sangat tu. Apa yang besar sangat matlamat tu. Meh abah tengok"


Hah! Amek kau. Terlepas mulut singa masuk rumah hantu.
Nak tak nak, sebelum kena ambush lagi, aku terpaksa lah buat
SENARAI PERANCANGAN MASA DEPAN
It takes time. Nak fikir lagi, nak sketch lagi. But alhamdulillah. Akhirnya siap :')

2 July 2012

 my dream :"D
Adik bongsu aku cakap
"banyak-banyak lukisan, kenapa yang kahwin tu paling menyerlah?"
hihihi. :p

Lepas tu, dengan slumber nya aku pergi ngadap incik abah.
Dia tersengeh tengok sketch aku. HAHA
Serius malu giler. Padahal dia dah baca dah, sengaja pulak suruh aku terangkan satu-satu Y_Y.
Dengan menebalkan muka, aku pun terangkanlah satu-satu dengan sabar.
Last-last dia sign kat tepi. Tu tandatangan dia la tuh. Siap dengan pesanan tambahan lagi. Tanda setuju. Sebagai saksi, aku paksa puan ibu. Macam borang trip sekolah lah kan. Selalu puan ibu yang jadi saksi. :p

"Hidup ni kena ada matlamat. Ada goal. Baru sukses sokmo" -abah



Aku harap Allah permudahkan urusan aku. Harap-harap sangat aku dapat achieve segala impian dan matlamat aku tu. Harap-harap juga Allah panjangkan usia incik abah dan puan ibu. Biarlah dia sempat tengok kejayaan anak dia ni. :')

p/s: I love you more than anything else in this world abah, mama. :D muah3!
till then,thanks for reading





No comments:

Post a Comment