Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday 5 July 2012

Photographer pilihan

Assalamualaikum.

Waa.. tajuk macam biasa. Nak yang grand-grand je.
Sebenarnya aku bukan apa. Sejak kebelakangan ni, log in facebook je,
penuh kat home aku yang duk tag gamba majlis perkahwinan blogger famous emes yang gojes.

Sis Irine Nadia Marcello. Haaa.. comel sangat dia. 
pic kredit to sis Nisa Kay :)

So habis tang tu. Dulu kan, masa zaman sekolah dulu, ada jugak pasang angan-angan nak jadi photographer. hiks :p . Yelah. Macam best je dapat shoot moment-moment terindah dalam hidup someone. :')
Tapi sebab aku amek course yang berbeza benar dengan impian aku, *sebenarnya aku banyak impian -_- 
Aku simpan je impian aku tu. Mungkin suatu hari nanti, siapa tahu kan? :)

Kalau kita duk tengok sekarang, makin banyak versi photographer yang timbul. Fuh. Zaman dah maju katakaww. Kalau nak review satu-satu company photographer sekarang, memang tak terhitung la seluruh Malaysia ni. Tapi boleh la list yang aku tahu sikit. Antaranya:
-AmirIsmail@Photography,
-PhotoAura Fanclub,
-EyeStudio Photography,
-Subhi Karim Fine Art Wedding Photography,
dan company yang femes ni Cst Production.

So far tu jelah yang aku tahu. By the way, company yang aku list kat atas semuanya most talented. Banyak kali dah keluar magazine, newspaper. Betul-betul holiowww.. Kalau yang berminat, boleh lah berhubung dengan mereka. Harga pun aku tengok boleh lah tahan. Kita kadang-kadang nak benda yang berkualiti nak jadi kenangan sampai tua, sesekali berkorban sikit apalah sangat kan?. Nanti anak cucu kita esok tanya, adalah jugak modal nak diceritakan. Nanti in the future, zaman dah berubah. Manalah tahu kan. Majlis perkahwinan lagi grand. Haaa.. Amekaww.

Tapi ada satu photographer pilihan aku. Aku shoot dengan dia lebih kurang akhir bulan 3 kot. Masa tu aku dengan geng baru merdekaaa dari final exam. Tapi, photographer ni lain sikit tau. Dia memang sangat sporting gila kentang. Sangat sempoi. The most important thing, gambar yang dia shoot, cantik sangat! Korang bayangkan eyh, disebabkan kestressan untuk menghadapi wave of final exam, jerawat kat muka ni. Toksah cakap lah. Buruk bebenor. Tapi dalam gambar, HAHAHA. comel jeww :p

Introducing,..

kitorang panggil dia Abe Faisal.
Korang jangan salah sangka. Memang ni gambar dia. *semua orang cakap muka dia ada iras Remy Ishak.
Aku pun..yelah.. hampir..hurm.. cair jugak. hurm. hurm -_-

Dia dengan roomate aku, dak Dila yang rapat. So habis je last payperrr CTU petang tu, kitorang terus pergi Tanjung Api, dekat sangat dengan kampus Uitm kitorang. Seminggu sebelum tu, masa Dila call dia, nak booked jadual shooting, dia cakap okey. Lepas tahu yang kitorang sebenarnya kekurangan ongkos tetapi tetap bajet retis nak photoshot, dia bagi kitorang harga superr dupeerr drypesss  murah! Hohoholiow. Thanks  Abang Remy. Eyh silap. Thanks Abe Faisal :) 

masa nak shoot gambar ni, abe faisal sampai guling-guling, meniarap atas tanah.
Bila kitorang gelak dia cakap 'nak gambar cantik ke tak nak?' haha. comel je -,-

geng satu kepala :"D


 besties merangkap roomates aku kat kampus :')

Aku ingat, dalam 6-7 tahun lagi, aku akan hire Abe Faisal untuk majlis perkahwinan aku. InsyaAllah.
Dia sangat sempoi.Even kitorang yang kekok, tak pernah shoot dengan photographer handal macam dia rasa rilek je hari tu. Macam dah jadi geng pulak. haha.

So, for those that interested, you can visit their page Pineapple House. Highly recommended :)
Till then, thanks for reading.
Nyte peeps.

p/s: rindu kenangan dengan kawan-kawan :(



2 comments:

  1. Huhu, kite pown psg angn3 gak nk jd photogrpher...hee, btw, gilo sbjik muke cm remy ishak..haha..cer tgok ic dy, huhu..
    ==> fllow <==

    ReplyDelete
  2. haha. jum sama2 jadi photographer ;)
    yes he is. ramai dh yg ckp gitu. haha. kembar remy kot. :p xpun adik dia.

    ReplyDelete